Beställningsinformation & villkor

Catering eller take away
Vid catering levererar vi till dig. Vid take away finns måltider och varor för upphämtning i Bofors Hotels reception.

Beställning
Välj de varor du vill ha och klicka sedan vidare till varukorgen. Se över att allt stämmer och klicka dig vidare till kassan. Fyll i de uppgifter som efterfrågas, de poster som är markerade med en asterisk (*) är obligatoriska för att vi ska kunna hantera din beställning. När du har gjort din beställning får du ett automatiskt mail med en kopia på de uppgifter du har lämnat. När vi sedan har registrerat din beställning får du en bekräftelse på ordern, först då är beställningen godkänd.

Senaste beställning
Se respektive vara för sista beställningstillfälle.
Observera att under december månad gäller längre framförhållning än under resterande året. Se respektive vara för sista beställningstillfälle.

Leveransdagar
Vi levererar, både catering och take away, helgfria vardagar under hotellets ordinarie öppettider.

Kökstillbehör och emballage
I så stor utsträckning som möjligt använder vi engångsmaterial när vi förpackar er leverans. Det gäller samtliga kökstillbehör såsom bestick, tallrikar, muggar med mera.
Vill ni hellre ha riktiga bestick, glas och tallrikar, vänligen skriv ned era önskemål i rutan för beställningsanteckningar så ger vi er prisuppgift utefter omfattning.
Vid catering som levererats i flergångsemballage, termosar samt värmelådor, så hämtar vi dem från samma ställe som vi levererade till.  Vid take away lämnar ni tillbaka emballage, termosar samt värmelådor i hotellreceptionen på överenskommen tid.
Eventuell förlust eller trasig utrustning debiteras.

Allergi eller specialkost
Ange eventuella önskemål i rutan för beställningsanteckningar.

Tid för Leverans/Take Away
Ange mellan vilka tider du önskar din cateringleverans eller Take Away.

Catering och Leverans
Sker inom Karlskoga kommun. Har ni andra önskemål, kontakta oss per telefon.

Leveransavgift för Catering
Leveransavgift tillkommer beroende på avstånd. Summan presenteras först i orderbekräftelsen när vi har behandlat din beställning.
Take Away är givetvis kostnadsfritt.

Ändringar & avbokningar
Avbokning eller ändringar i din beställning sker utan kostnad fram till samma tidpunkt som för senaste beställning. Behöver ni ändra er beställning, ring oss på telefon 0586-24 63 00.
Detta gäller ej de produkter som är markerade med en annan framförhållning än beställning senast klockan 18.00 dagen innan leveransdagen, då gäller två arbetsdagars varsel.
December månad; justering av tiden för ändring och avbokning under december månad utökas på motsvarande sätt som anges för beställningspunkterna.

Betalning
Vi fakturerar enligt de uppgifter som du anger i beställningsformuläret. Kom ihåg att ange eventuellt kostnadsställe eller om du vill att fakturan ska märkas på något sätt. Faktureringsavgift tillkommer.
Det går även bra att skriva kommentarer i fältet ”beställningsanteckningar”.  Vid take away går det bra att betala vid upphämtning, med kort eller Swish.
För nya kunder sker en kreditupplysning innan godkännande av order. Beakta detta om ni är ny som kund att det påverkar handlingstiden och kräver en längre framförhållning vid första beställningen.

Samtliga angivna priser är exklusive moms. Inklusive moms redovisas i kassabilden.